31. 07. 2018

Case Study - Human Centric Lighting

Denní světlo hraje v našem životě nezastupitelnou roli. Ovlivňuje naši produktivitu, komfort, náladu i celkové zdraví. Má pozitivní vliv na naši psychickou i fyzickou stránku.

r0029

Denní světlo hraje v našem životě nezastupitelnou roli. Ovlivňuje naši produktivitu, komfort, náladu i celkové zdraví. Má pozitivní vliv na naši psychickou i fyzickou stránku.

Lidské tělo a chování podléhá 24hodinovým cirkadiánním rytmům, které mají zásadní vliv na naše zdraví, pohodu a produktivitu. Jde například o cykly bdělosti a výkonnosti a tvorbu hormonů melatoninu a kortizolu.  Osvětlení by mělo být uzpůsobeno těmto rytmům a přirozeně kopírovat denní průběh světla ze slunce přizpůsobením teploty a intenzity světla potřebám našeho organismu.

Tyto poznatky jsme aplikovali na místě, kde je jejich využití nejpřínosnější.

První českou vzdělávací institucí, která se rozhodla využít předností přirozeného osvětlení na principu Human Centric Lighting, je Montessori škola Andílek.

Po příchodu do školy připraví děti na celý den intenzivní studené osvětlení, které jim nahradí nedostatek obdobného denního světla a podnítí v nich aktivitu a soustředění se. Dostupnost a množství denního světla je v místnosti vyhodnocováno instalovaným senzorem denního světla.

V průběhu oběda je také čas pro relaxaci, z toho důvodu je světlo tlumenější a teplejší, to navodí atmosféru klidnějšího prostředí a napomáhá k intenzivnější relaxacidětí.

V závěru dne je světlo teplejší a intenzita osvětlení přirozeně klesá. Světlo pozvolně připravuje děti na regeneraci a spánek.

Výhody Human Centric Lighting osvětlení jsou přínosné také v pracovním prostředí, domácnostech, nemocnicích nebo domovech pro seniory, kde osvětlení zvyšuje výkonnost, snižuje tendence k omylům a umožňuje kvalitní regeneraci.

Společnost Halla pracuje na zdokonalování této technologie a jejího smysluplného propojení s dalšími aspekty, aby i nadále zůstala na špičce vývoje a nabízela vám ten nejvyšší světelný komfort!

Branding neboli budování značky se jako pojem skloňuje stále častěji, ale co přesně představuje značka a jak s její pomocí můžete zasáhnout větší skupinu lidí?